vlag+italy.gif

1793 keer bekeken

Voorstellen

• donderdag 26 januari 2012 @ 12:44

Dank je Jan PIeter,zal eens info op zoeken.Bedankt voor de tips.

Jij hebt ook hele mooie foto`s gemaakt98.gif

Groetjes Angelique

• maandag 12 december 2011 @ 22:12

Als ik een tip mag geven, lago di maggiore. Dat is echt geweldig. Persoonlijk vind ik dat mooier als lago di Garda (gardameer) en lago di como (comomeer). Maar dat is persoonlijke smaak. 

Als je daar dan naar toe gaat heb ik nog een goeie tip. In de vakantie periode is het op de normale route, duitsland, zwitserland via gotthard altijd een drama. Doe er gewoon rustig 2 dagen over. Via frankrijk besac(s)on en valorbe de grens over zwitserland in. En dan via de simplonpas. Vergis je niet op de pas. Hij is zo´n 30 kilometer, maar je wild elke meter stoppen om foto´s te maken. Dat is een erg mooie wereld daar. Als je de simplon over bent zit je ook aan lago di maggiore. Echt een genot om te wezen. Ik geloof dat er op deze club wel wat foto´s van mij staan die ik daar gemaakt heb. 

En tips, als je er bent ga dan eens op tijd weg en dan naar de borromeo eilandjes. Dat is zo verschrikkelijk mooi. Volgens mij zijn we in baveno toen met een taxi bootje er naar toe geweest. Dat was een prachtig avontuur. 

Groeten Jan Peter

420928872_6_cGwo.jpeg

• zondag 28 augustus 2011 @ 19:43

Hartelijk dank voor de informatie,ik ga strakjes gelijk effe kijken.

Ik heb ze toegevoegd op me favorieten.98.gif

We willen met de auto gaan en dan een camping of vakantie park,we gaan niet met de caravan(gaat een beetje moeilijk met een stacaravan101.gif

Maar ik ben ook benieuwd naar de stranden,ga die zeker ook zoeken.

Jessie,bedankt voor je welkom

• woensdag 10 augustus 2011 @ 21:43
    reactie op (#1) angelique__________

welkom angelique

succes met je keuze :p

knuff jessie

• woensdag 10 augustus 2011 @ 21:03
    reactie op (#1) angelique__________

Welkom op deze club. Ja, de vraag die je stelt is enorm breed, en ik wil wel met je samen zoeken naar een oplossing.

Laat ons beginnen met algemene overzichten.

Ten eerste, je wenst in het noorden van talië te blijven. Dat is al één afbakening, en dan ten tweede laat je de pport open een strand of een meer. Ik begin met de meren, omdat de bekende meren zich vooral in het noorden van Italië situeren: Hieronder een lijstje (het Gardameer is wel bekend, het Comomeer ook en dan heb je nog de meren op de grens tussen bijvoorbeeld Zwitserland en Italië). In een volgend bericht ga ik een algemeen zicht geven op de stranden en dan gaan we iets dieper op elk van de twee. Als je hieronder klikt op de ornje woorden Noord-Italiaanse meren kom je op een informatiepagina terecht en op reisbureaus die in die omgeving iets verhuren. Of ga je met de caravan?

ITALIAANSE MEREN

meren_panorama.jpg

NOORD-ITALIAANSE MEREN

De laghi del Nord Italia, de Noord-Italiaanse meren, liggen in het overgangsgebied tussen het hooggebergte en de Povlakte. De meeste vind je in de regione Lombardia, maar bijvoorbeeld het meest noordelijke gedeelte van het Lago di Garda vind je in de regione Trentino, terwijl de oostkant in de regione Veneto ligt. Ook de westkant van het Lago Maggiore behoort eigenlijk tot de regione Piemonte.

MEREN IN TRENTINO-ALTO ADIGE

trentino_meren5.gif

In Trentino-Alto Adige vind je niet alleen de mooiste skigebieden, ook de meren in Trentino-Alto Adige zijn zeker de moeite waard. Het meest noordelijke deel van het Lago di Garda eindigt in deze regione, maar er zijn ook nog een aantal andere prachtige meren. De verschillende Alpenmeren zijn zowel 's winters als zomers te bezoeken en er is voor iets wat wils.

MEREN IN LOMBARDIA [LOMBARDIJE]

lombardia_meren2.gif

Lombardia kenmerkt zich door zijn overwelgende en rijke natuur. Deze noordelijke regionegrenst aan de Alpen, de Zwitsere grens en de Po-vlakte in het zuiden. Naast de grote steden vind je ook een aantal prachtige meren in Lombardia. De bekendste en meest bezochte meren zijn het Lago Maggiore en Lago di Como. Tevens het voor een groot deel Zwiterse meer Lago di Lugano ligt in dit gebied. Maar ook de kleinere meren zijn zeker een bezoekje waard!

Gewijzigd op 2011-08-10 21:05:03
  • woensdag 10 augustus 2011 @ 12:55

Hoi ik ben Angelique gehuwd,2 kinderen van 19 en bijna 16 jaar

Wij willen misschien volgend jaar naar italie.Ik ben dan ook op zoek naar een niet al te drukke plaats bij het strand of meer.

Meer bovenin Italie

Kunnen jullie me verder helpen?

Groetjes Angelique

ps goede site22.gif