Welkom op deze club. Ik ben een oude vijftiger (gehuwd en drie zonen die al lang niet meer meegaan met mammie en pappie) en heb dezelfde weg afgelegd: eerst Oostenrijk tot de regen ons de keel uitkwam dan een combi Oostenrijk Italie. Dan begin je met het Italiaanse Zuid Tirol en dan ga je dieper. Wij waren de regen zo bue dat we onmiddellijk diep Toscane introkken. Het leuke aan Italië is dat er voor elk wat wils is: hou je van water dan heb je de meren en de stranden, hou je van cultuur en renaissance dan lik je je vingers af in de kunsteden van Toscane en Umbrië. Ik ga al jaren naar Toscane naar een zelfde wijnboerderij waar men ook engels en frans begrijpt. Vanzelfsrepekend dat ik ook verliefd werd op de Italiaanse wijn die prijs/kwaliteit ver boven de franse wijn staat.
Niets belet dat we dit jaar naar Spanje gaan. Daar is ook veel natuur en cultuur te zien. Maar Italië boven natuurlijk, anders zou ik deze club niet hebben gemaakt. Puur fanatiek enthoesiasme voor alles wat Italiaans is. Zou ik ook moeten doen als jij, eens afwisselen in Italie. Soms schrikt de afstand mij wel af, en de autofiles aan de San Gottardo tunnel.
PS: als je een mooie vakantiefoto hebt dan mag je hem hier altijd plaatsen (of mij mailen als je er geen weg mee kunt)