HAHAHAHA ja, mij is altijd geleerd dat de nachten voor criminelen en ongedierte is. Maar voor mensen vooral om te slapen. Daarbij komt dat je ´s nachts ook niks van de omgeving ziet.
Daarbij komt dat dit een probleem verplaatsing is en geen oplossing. Ik kan alleen ´s nachts rijden, als bedrijven ook ´s nachts gaan werken. Dus dan heb je ´s nachts file en overdag niet. En dan gaan mensen weer vragen, waarom rijden jullie niet overdag, want dan staan er toch geen file´s.
Ook ligt het file probleem niet alleen bij vrachtwagens. Dat bewijst rotterdam wel Daar hebben ze rijstroken voor vrachtwagens gemaakt. Doel, vrachtwagens in de file, auto´s door rijden. Praktijk, auto´s staan in de file vrachwagens rijden door. De file´s worden door drukte veroorzaakt niet door vrachtwagens. Oplossing is heel simpel, geen boetes meer voor te hard rijden. Maar dat levert de staatskas weer te weinig geld op. Overigens als er geen file´s meer zouden staan, dan kwam er ook veel te weinig geld bij de staat binnen, dus de staat zal ook alles op alles zetten om niet alle file´s weg te krijgen.
Even een rekensom. Ik hou het even makkelijk om het duidelijk te maken. Op een liter brandstof zit 1 euro belasting. Jou auto rijd 1 op 10. Dat betekend dat de staat per 10 kilometer 1 euro belasting vangt. In de file haald de auto de 1 op 10 niet, maar b.v. 1 op 5. Dan vangt de staat over die zelfde 10 kilometer geen 1 maar 2 euro. En zo word de politiek rijk.
Ik zag toevallig gisteren nog een verborgen camera actie van een duitse journalist, waarin te zien was dat eurparlementariers op een bepaalde tijd gingen klokken, en vervolgens weer weg gingen. Dit om elke dat goed 300 euro van onse belasting geld te vangen.