Prachtig, die kleurige bakjes...
Vespa / Ape
Prachtig, die kleurige bakjes...
Komen er nog even een paar die ik gemaakt heb in collesalvetti, tussen livorno en pisa
Deze was wel heel erg koningsgezint
Goeie morgen,
ja nu wel maar toen ze in begin dat Piaggio ze op de markt wilde brengen. Maar dan praat je echt over jaren terug. Ik zou de preciese moeten navragen. Maar de mensen van Tuk Tuk verhuur op texel houden zich helemaal bezig met de geschiedenis van dit karretje. Nu zijn ze niet meer weg te denken uit het straatbeeld in italië
Ik ben oek verbaasd dt ze in Italie zouden afgekeurd zijn, je ziet ze toch overal rondrijden daar? Althans ze gelijken er toch goed op.
Tja in nederland ben je er een auto rijbewijs voor nodig. Op marktplaats staan ze in verschillende uitvoeringen en type´s te koop. Opknappers vanaf 1000 tot 10000 euro. Ik zag er een bij staan waar bij stond dat je er met een brommer certificaat mee mag rijden. Dat vind ik vreemd. Ik had geinformeerd omdat ik er ook aan zat te denken die dingen in te voeren. Maar ik kreeg te horen alleen met autorijbewijs. Dus zag ik er geen handel in. Dus in welk vakje je dit voertuigje moet plaatsen dat weet ik niet.
Wat ik wel weet, is dat Piaggio dit model ontwierp en dat het door de italiaanse staat afgekeurd werd. Dit voertuigje mocht dus niet de weg op. En het model werd verkocht aan thailand. Daar werd het karretje werd daar razend populair. Ze hete daar Bajaj auto. door het volk werden ze tuk tuk genoemd. Pas jaren later mochten ze ook in italië de weg op.
Ik lees nu net op wikipedia dat ze onder een brommobiel vallen. Er is niet te lezen over dat dit karretje eerst in italië werd afgekeurd. En dus ook niet wanneer ze in italië op de weg kwamen. Wel dat ze pas vanaf 2005 in nederland op de weg mogen komen.
Dat is inderdaad speciaal, maar wat zijn dat eigenlijk? Een auto of een moto ? Drie wielen, dus een moto zou ik zeggen. Dat is echt speciaal, ik zie er al mijn boodschappen mee doen. Maar die driewielers kosten toch meer dan een gewone Vespa?
Deze drie staan bij Roelofs op de dam
Je hebt ze overigens ook in elektro uitvoering
Tja, ik heb dat meer met een Ape. Alleen daar speelt geld een rol. Bij mijn (ex?) baas staan er nog 3 op de dam, die van een importeur zijn. Maar ik heb het idee dat ze erg duur zijn, want ze staan er al een tijdje. Ik heb er op texel mee gereden, en dat is harstikke grappig. Ik zou er graag een willen hebben.
Zoveel vespa's heb ik in mijn leven nog niet gezien. Soms bekruipt de goeting om er eentje te komen; maar ja waneer zou ik daar mee rijden, heb nu al tijd te weinig...
Het vreemde is, dat de exact het zelfde waar ik op texel mee had rond getourd ook in palermo tegen kwam.