Dat is echt Italiaans, drie man om wat zout te strooien; kan ik mij best inbeelden.
Altijd handig
Dat is echt Italiaans, drie man om wat zout te strooien; kan ik mij best inbeelden.
Goeie avond,
net weer thuis van 3 weken italië. En dit keer ronduit een kl...n rit gehad. Ja eerst de blokkade´s. Maar goed, ze doen het toch maar, al ben ik het niet helemaal mee eens. Ze pakken mij en niet de haard.
Week twee was toch wel de top. Drie dagen heb ik stil gestaan, door de sneeuw. En dan proten we over de dagen dat je normaal mag rijden. Want ik zou afgelopen zaterdag van termoli naar pescara gaan. Eenmaal bij de autostrada werd ik aangehouden door de polizia. Wat ik van plan was? Ja wat denk je van rijden. Niet dus, de snelweg was afgesloten door de sneeuwval. In het noorden kennen ze sneeuwval. Dus daar is het nog niet zo´n groot probleem, maar in het zuiden weten ze amper wat sneeuw is. Dus met platte moterwagentjes met strooizout er op, twee man er op die alle zout met een schop over de straat strooide. Net een lachfilm.
Ik zal er even een aparte topic van maken. Over de staking en de sneeuw.
Groeten Jan Peter
Als ik het volgende lees over de italiaanse wegblokkades in de krant, dan denk ik toch aan jou. Ik hoop dat je er nie teveel last hebt van gehad:
De schade voor Nederlandse vervoersbedrijven door protesten in Italië loopt in de miljoenen, zegt Transport en Logistiek Nederland (TLN). Sinds maandag blokkeren boze Italiaanse truckers snelwegen en tolpoorten in Italië. Ze demonstreren tegen hogere belastingen en tolheffingen; bezuinigingsmaatregelen van de regering-Monti.
Tientallen vrachtwagenchauffeurs uit Nederland zijn in Italië gestrand. "Er staan ook nog honderden voertuigen werkloos te wachten. Bedrijven durven het risico niet te nemen. Dat brengt enorm veel kosten met zich mee", zegt Elmer de Bruin van TLN.
Bedrijven die bederfbare waar vervoeren, zoals groente en fruit of bloemen en planten, durven volgens De Bruin al helemaal niet richting Italië te rijden. "Die kun je niet laten staan in blokkade. En dat is vervelend, want Italië zit nog steeds in de top-5 van de exportlanden. Daar gaan normaal behoorlijk wat vrachten heen."
Quote: Calamandja
zondag 22 januari 2012 @ 21:13
Grazie
Goeie reis zonder al teveel sneeuw...
Goeie avond,
dat is handig zo´n wijn kaart bij links. Alleen heb ik de hele dag visite gehad en moet ik morgen weer op tijd weg naar.......................................................... Italië. Dus kijk ik de volgende keer wat aandachtiger naar de kaart!
Grt.