vlag+italy.gif

2111 keer bekeken

Weer op de rit

• zondag 04 maart 2012 @ 17:53
    reactie op (#3) Toetsenist

Goeie reis.

Ja, die zuiderburen, zoals Italianen en Grieken, wat luier dan de Noorderlingen, en dus oorzaak van crisissen, vooral die Grieken dan, maar aan de andere kant, vooral de italianen, hebben ons toch wel veel geleverd, zoals hun eetcultuur.

Een italiaans restaurant is steeds een ontdekking.

• zaterdag 03 maart 2012 @ 02:08
    reactie op (#2) Calamandja

Goeie avond,

de reis zit er weer  op. Met veel, heel veel drama. Niet alleen veel sneeuw in de eerste weken, maar daardoor ook een ongelukje gehad. Met file parkeren was het zicht zo slecht, dat ik een auto raakte. Daarnaast kreeg ik in nederland een paar dagen later weer een aanrijding. Er reed een sjofel voor me die door een technisch mankement blokkeerde en plots zonder remlichten, of iets dergelijks stil stond, en dat nog met een redelijke snelheid. 

Maar het heeft ook veel mooie momenten opgeleverd. Zoals een warm weekendje comomeer, en een strandwandeling langs de adriatische kust. Ik heb overal weer veel foto´s van gemaakt. Deze ronde had ik er 85. Maar daar zitten ook foto´s van buiten italië bij, en van oude vrachtwagens. Ik zal in dezer dagen weer een paar plaatsen hier. 

Nee ik vervoer geen lekkernijen. Helaas. Ik heb daar de vrachtwagen niet voor. Alhoewel ik wel regelmatig wijn vervoer. Maar voor de rest vervoeren we vrijwel van alles. Zelfs voor de helikopter fabriek Augusta speciale lakken die in nederland gemaakt worden. Maar ook chemicalien, tape, electronica, antiek, kleding, grasmaaiers, je kunt het zo gek niet bedenken, en vanuit italie, van contragewichten, textiel, haspels, grondstoffen, meubels, machines, ook weer te veel om op te noemen. Alles wat in een huiftrailer past, gaat mee. 

Wel heb ik weer heerlijk gegeten. Ik erger me soms, of soms ook wat vaker me kapot aan de luiheid van die mensen daar. Maar als het om eten en de wijn gaat zit je er gewoon top. Een weekendje collesalvetti heeft me de nodige kilo´s weer opgeleverd, even als een weekendje como. In como heb ik nog een pizza rotonda gehad. Dat is de pizza zoals we hem hier ook kennen, maar ze hebben daar ook halve meters pizza. Maar die kon ik niet meer op. 

Het is 2 uur geweest dus ik ga zo mijn mandje opzoeken. Als afsluiter dan maar een foto van het comomeer. Met op de achtergrond villa de Olmo.

417090_397118823636388_100000148221026_1

• zondag 12 februari 2012 @ 18:27
    reactie op (#1) Toetsenist

Goeie reis naar het warmere Italië. Hier in Vlaanderen is het beginnen sneeuwen, lichtjes weliswaar. Laden in Duitsland voor Italië, en wat breng je terug mee vanuit het zuiden? Lekkernijen? Wijn? Kazen?

• zondag 12 februari 2012 @ 14:29

Goeie middag,

ik vertrek zo weer naar de zaak. Dan in soëst duitsland laden voor bologna. Ik hoor van een collega dat de winter in italië op zijn terug weg is. Het is daar dooi maar het sneeuwt nog wel. Maar de sneeuw zou overgaan in regen. We wachten weer af.

Ik weet zoals gewoonlijk niet wanneer ik weer thuis kom. 

Veel plezier.