vlag+italy.gif

4552 keer bekeken

Verschrikkelijke berichten uit italie

• zaterdag 09 juni 2012 @ 12:36
    reactie op (#6) Toetsenist

Je zat er dus dichtbij daar in coreggio. Ik hoor niets meer, ik denk dat het nu rustiger is. Maar opletten natuurlijk, de pers is iets rap beu, groot nieuws met veel doden en veel vernietigingen en een week later lees of hoor je niets meer, op naar ander nieuws zoals de voetbal; maar intussen zitten die mensen daar nog altijd in de miserie maar we zijn het al vergeten.

• zaterdag 09 juni 2012 @ 09:23
    reactie op (#5) Calamandja

Goeie morgen,

ik ben gisterenavond weer thuis gekomen. Ik hoorde van een collega dat er weer een aardbeving geweest was van afgelopen zondag op maandag nacht. Ik lees het ik in de up date hier. Ja het blijft maar doorgaan daar. 

Afgelopen week was ik in correggio, tussen reggio emilia en modena. Ik heb weinig gezien, en ook niks gevoeld. Maar ik heb er alleen geladen, daarna ben ik naar como gegaan, om douane papieren te maken. Volgende week geen italië. Ik heb op deze rit geen foto´s gemaakt in italië alleen in zwitserland op de siplon pas, die op de grens van de beide landen ligt. Maar ik heb mijn fototoestel in de vrachtwagen laten liggen. 

Over anderhalf week ga ik weer naar italië. Maandag en dinsdag nog werken en dan een week vakantie. 

Ik ben vergeten te kijken of het ledenaantal is uitgebreid maar dat wil ik zo nog even doen. Ik kreeg via facebook een bericht van een chauffeur die dit een interesante site vond. 

We horen elkaar weer. Ciao.

• zondag 03 juni 2012 @ 15:44
    reactie op (#4) Toetsenist

Ik lees vandaag dat die naschokken nog jaren kunnen blijven duren.

'Naschokken in Italië kunnen nog jaren doorgaan'

vrijdag 01 juni 2012 om 15u42

Het noorden van Italië is nog maar eens getroffen door een reeks naschokken tot 3,3 op de magnitudeschaal. Donderdag werden er meer dan 50 naschokken geregistreerd.

Door de aardbevingen is er voor meer dan twee miljard euro schade toegebracht.

• zaterdag 02 juni 2012 @ 22:17
    reactie op (#3) Calamandja
    Goeie avond,
    Nee inderdaad het blijft er tekeer gaan. Zelf zat ik maandag in st. Tropez dus weer ver van de haard. Nadat ik begrepen heb, moeten er nog steeds nabevingen te voelen zijn. Afgelopen donderdag stond een collega bij modena, die zei dat hik 's nachts een paar keer wakker was geweest doordat de boel stond te trillen. Na de overnachting in st tropez moest ik in nice lossen. Daarna bij cuneo & toen genova. Ik heb een paar adressen rond piacenza geladen. Ik sta nu aan de,zwitserse kant van de simplonpas (passo di sempione) ik heb maandag 4 adressen milaan, daarna zak ik af naar parma. We gaan het weer mee maken of ik nog wat te zien krijg van het drama. Ook of er nog meer bevingen komen. Ik vraag me af of ik zo langzamerhand niet eens moet gaan vragen om gevarengeld.
    Groeten uit simplon
  • vrijdag 01 juni 2012 @ 02:43
    reactie op (#2) Calamandja

Jongens toch, het stopt daar niet met de aardbevingen....

• zondag 20 mei 2012 @ 21:53
    reactie op (#1) Toetsenist

Inderdaad verschrikkelijk, na de bomaanslg in Brindisi, krijgen ze nu no een aardbeving op hun kop. Men spreekt hier in het nieuws van zeven doden en 50 gewonden; verschrikkelijke beelden.

• zondag 20 mei 2012 @ 15:49
    Goeie middag,
    nou ja goed? Het gaat er van dit weekend. Als eerst de bomaanslag gisteren in brindisi. Ik heb de afschuwlijke beelden hier gister op TV gezien. Een 16 jarige studente is daarbij om het leven gekomen.
    http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/dk/nos.05-20-2012.0120/sc/nos_nieuws/ms/Li1Jn2m0j31/r/1337520689/pa/248725

Vanmorgen berijkte mij het nieuws uit bologna (zie vorige topic). Mijn eerste reactie is natuurlijk of er ook collega's staan. Maar tot nu toe lijkt dat mee te vallen. Over het preciese dodental is nog onduidelijkheid. Op veschillende site's word gesproken over 3 tot 6 doden. Ik zit in het zuiden van italië. Meer in de hoek van avelino. Om precies te zijn flumeri. Maar dinsdag zal ik door het rampgebied komen. Ik hoop dat er geen nabevingen komen.
    Even wat anders. Gisteren heb ik iets te veel marchesi del tufo rode wijn van cantine del matino gehad.met als gevolg een flinke kater en dus geen wandeling & foto's. Maar wie weet kom ik hier nog wel een keer. Gisteren heb ik hier wel een korte wandeling door de bergen gemaakt met nog een paar foto's.
    Groeten Jan Peter