Ritje over de consumapas
Quote: Calamandja
zaterdag 08 december 2012 @ 22:33
Niet meer is niet zeker. Maar ik zit voorlopig vanaf 21 december in de WW. Wie weet meld zich nog een italierijder. Ik heb vele sollicitaties gedaan, maar de meeste zeggen ben in februari maar eens weer. Wel ben ik onder tijd ook bezig met werk in canada. Wie weet.
Je rijdt geen italia meer, een verandering, misschien ontdek je nu andere dingen
Quote: Calamandja
zaterdag 08 december 2012 @ 00:53
Goeie morgen,
ja via arezzo over de autostrada. Maar daar moet je tol betalen. Dusik dacht ff goed te wezen voor de baas en een stuk af te snijden, zowel met de kilometers als de tol. Anders moest ik 28km terug en dan de autobaan over. Ik had geladen in bibbiera dat ligt precies midden tussen arezzo en firenze. Maar achteraf had ik sneller de autostrada kunnen nemen. Maar ik ben achteraf wel blij dat ik deze route heb genomen. Dan heb ik die ook een keer meegemaakt. Nog anderhalve week, en dan zit het er voor mij op. Dus dan rij ik geen italie meer
Mooi, de passo della consuma, zegt mij wel iets, maar het is al een tijdje geleden ...
Je durft wel met je tientonner er op en erover.
Had je een alternatief? Een tunnel?
Goeie avond,
ik heb afgelopen week een ritje over de consumapas gedaan. Ik wist niet of je er met de vrachtwagen over kon, maar ik dacht laat ik het maar eens proberen. Vlak voor de klim stond een bord dat de vrachtwagens er alleen over mochten als er geen sneeuw of ijzel was. Verbodsbord met daaronder per neve e ghiaccio. Maar ja als ik beneden sta, hoe kan ik dan zien of er boven wat ligt. Maar goed ik heb de gok genomen.
Onderaan was het erg mistig. Eind resultaat, weinig uitzicht, maar meer plaatjes die wat mistrieus aan doen. Dus zou ik zeggen bekijke het maar weer
In de verte hotel consumapas
Eindelijk op de top
Lekker smal met mijn truck
Echt met het hoofd boven de wolken
Het was echt steil, en dan zie je ineens iemand zich flink uitslofen op de fiets
FF een muziekje van Enya er bij en ja
Deze heb ik ongezien door het zijraam gemaakt. Ik moet voor me kijken dus wat wazig
Deze ook maar deze is iets beter geworden.
Super steil naar beneden, en dan zie maar eens dat je met 40 ton die remmen niet aan het branden krijgt. Een kunst op zich al zeg ik het zelf
Maar het blijft mooi
Om even een idee te geven hoe steil de pas was, hij is 30 kilometer lang, en ik heb daar anderhalf uur over gedaan. Zonder pauze of wat dan maar ook.
Groeten Jan Peter